Bg_mask
Αρθρογραφία
Σωστή διατροφή για γερά δόντια!
Big_letter Medium_letter Small_letter
Mail_share_icon Social_share_icon
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020
Article_image_diat_2 Article_image_shadow

Η σωστή δίαιτα για γερά δόντια στα παιδιά περιλαμβάνει μια ισορροπημένη διατροφή, η οποία περιορίζει τις τροφές που προκαλούν τερηδόνα, δηλαδή τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, ενώ αντίθετα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και άλλες θρεπτικές ουσίες.   Η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών σε συνδυασμό με το καθημερινό βούρτσισμα και τις τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο, ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες ανάπτυξης νόσων των δοντιών και των ούλων και οδηγούν σ ένα όμορφο χαμόγελο.

Ποιες τροφές λοιπόν ωφελούν τα δόντια;

Ωμά φρούτα και λαχανικά:  Τα σκληρά και τραγανά φρούτα και λαχανικά, όπως είναι τα μήλα και τα καρότα, βοηθούν στον καθαρισμό των δοντιών και την τόνωση των ούλων.  Ταυτόχρονα με τη διαδικασία της μάσησης παράγεται έντονη σιελόρροια, η οποία απομακρύνει προσκολλημένα βακτήρια στην επιφάνεια των δοντιών, με αποτέλεσμα τον ακόμα καλύτερο καθαρισμό τους.  Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται και τα φρούτα και τα λαχανικά με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως είναι το πεπόνι, το καρπούζι, το αγγούρι, το μήλο και το αχλάδι.

Πράσινα και φυλλώδη λαχανικά:  Σε αυτήν την κατηγορία εμπεριέχεται το σπανάκι, το λάχανο κ.α., τα οποία είναι πλούσια σε ασβέστιο και θρεπτικές ουσίες, ενισχύοντας το σμάλτο των δοντιών.

Πλούσια σε ασβέστιο τρόφιμα:  Οι τροφές αυτές όπως είναι το γάλα, το τυρί, το γιαούρτι, το μπρόκολο περιέχουν συστατικά τα οποία, αφενός μεν ενισχύουν την αδαμαντίνη των δοντιών, αφετέρου αλλάζουν το ph του στόματος, περιορίζοντας έτσι την πιθανότητα ανάπτυξης τερηδόνας.

Πρωτεϊνούχα τρόφιμα:  Σε αυτήν την κατηγορία εμπεριέχονται το άπαχο κρέας όπως είναι η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, το λευκό ψάρι, καθώς επίσης και οι ξηροί καρποί.  Ειδική μνεία αξίζει να γίνει για τα αμύγδαλα, τα οποία έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, ενώ ταυτόχρονα είναι πλούσια σε ασβέστιο και πρωτεΐνες!

Ποιες τροφές είναι βλαβερές για τα δόντια;

Σακχαρούχα ποτά:  Τα συγκεκριμένα αφεψήματα όπως είναι τα αναψυκτικά, οι συσκευασμένοι χυμοί, το σοκολατούχο γάλα είναι πλούσια σε σάκχαρα, τα οποία προσκολλώνται στα δόντια και προάγουν το σχηματισμό οδοντικής πλάκας και δημιουργία τερηδόνας.

Σνακ με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρη:  Εδώ εντάσσονται τα μπισκότα, τα κέικ, τα πατατάκια, οι σοκολάτες, τα οποία, όταν καταναλώνονται σε μεγάλη συχνότητα, είναι ιδιαίτερα βλαβερά.   Γενικά είναι πιο βλαβερή η καθημερινή κατανάλωση σε σχέση με την ποσότητα που καταναλώνεται.  Οι γονείς, μετά την κατανάλωση τέτοιων τροφών, θα πρέπει να παρακινούν τα παιδιά για να βουρτσίσουν τα δόντια τους.

Κολλώδη τρόφιμα:  Τρόφιμα όπως οι καραμέλες, τα γλειφιτζούρια, τα λουκούμια, επειδή ακριβώς, λόγω σύστασης, προσκολλώνται στα δόντια, προάγουν την ανάπτυξη βακτηρίων και γι' αυτό η κατανάλωσή τους θα πρέπει να είναι περιορισμένη.

Συνοψίζοντας, θα πρέπει η διατροφή των παιδιών να περιέχει όλες τις ομάδες τροφίμων και συνήθειες, όπως το πλύσιμο των δοντιών μετά την κατανάλωση σνακ, καθώς και η άφθονη κατανάλωση νερού, επιτρέπουν στα παιδιά να καταναλώνουν τα πάντα διατηρώντας τα δόντια υγιή.

Μέλος των:
Abo-icon Aao-icon Cert-icon
© 2021 Μαρία Ρίζου - Ορθοδοντικός - All rights reserved
Web Design & Development by
Generation Y
Geny-icon